Thứ Ba, 10 tháng 12, 2013

18 Design Lessons You Can Learn From Architecture


This is a guest post by Richard de Vries
Every medium has its architect. When we talk about brick and mortar it’s an architect, when the medium is film, it’s a director and for printed media it’s the editor in chief. For interactive media, I believe the architect is the interaction designer. With that belief, I try to get inspired by architecture in my work as an interaction designer. So when I stumbled upon “101 Things I learned in Architecture School” by Matthew Frederick I immediately bought it.
Basically, the book covers 202 pages of small bits of knowledge ranging from thoughts about what makes a good architect to very handy tips on how to draw a solid line. The book taught me a lot of things, of which I would like to share my top 18 lessons with you.
In this article I want to apply Matthew’s brick and mortar knowledge to bits and bytes of interaction design. Even though comparing interaction design to architecture is almost a cliche, I do feel that seeing interaction design from an architecture point of view (or vice versa) is always a lot of fun and very insightful.
     Mọi phương tiện truyền thông có kiến trúc sư của mình. Khi chúng ta nói về gạch và vữa nó là một kiến trúc sư, khi vừa là bộ phim , đó là một đạo diễn và phương tiện truyền thông in đó là tổng biên tập . Đối với phương tiện truyền thông tương tác , tôi tin rằng kiến trúc sư là nhà thiết kế tương tác . Với niềm tin đó, tôi cố gắng để có được lấy cảm hứng từ kiến trúc trong công việc của tôi như một nhà thiết kế tương tác . Vì vậy, khi tôi tình cờ gặp " 101 Những điều tôi đã học được trong trường Kiến trúc " Matthew Frederick tôi ngay lập tức đã mua lại nó .
Về cơ bản , cuốn sách bao gồm 202 trang của các bit nhỏ của kiến thức khác nhau, từ suy nghĩ về những gì làm cho một kiến ​​trúc sư tốt để lời khuyên rất hữu ích về cách vẽ một đường liền mạch . Cuốn sách đã dạy tôi rất nhiều thứ , trong đó tôi muốn chia sẻ trên 18 bài học của tôi với bạn .
Trong bài viết này tôi muốn áp dụng gạch và vữa kiến thức Matthew để các bit và byte của thiết kế tương tác . Mặc dù so sánh thiết kế tương tác với kiến ​​trúc gần như là một sáo ngữ, tôi cảm thấy rằng nhìn thấy thiết kế tương tác từ một điểm kiến trúc của view ( hoặc ngược lại) luôn luôn là rất nhiều niềm vui và rất sâu sắc .

Lesson #1

“Always design a thing by considering it in its next larger context – a chair in a room, a room in a house, a house in an environment, an environment in a city play” – Eliel Saarinen
Basically this means respect context and don’t design the page, design the experience.
"Luôn luôn thiết kế một điều bằng cách xem xét nó trong bối cảnh lớn hơn tiếp theo của nó  - một chiếc ghế trong một căn phòng, một căn phòng trong một ngôi nhà, một căn nhà trong một môi trường, một môi trường trong một thành phố chơi" - Eliel Saarinen
Về cơ bản điều này có nghĩa tôn trọng bối cảnh  và không thiết kế trang, thiết kế kinh nghiệm.

Lesson #2

“Manage your ego.”
Something that I think many architects are notoriously bad in. Interaction design is not as established as architecture. Ask 10 people what you need if you want to build a house and then ask 10 people what you need if you want to build a mobile app. However, this is changing rapidly, interaction design is becoming more of an established authority. Authority and arrogance are close together. An arrogant interaction designer is about as useful as an empty battery. So it is becoming more important to manage our own ego.
"Quản lý cái tôi của bạn."
Một cái gì đó mà tôi nghĩ rằng nhiều kiến ​​trúc sư nổi tiếng là xấu in thiết kế tương tác không phải là thành lập như là kiến trúc. Hỏi 10 người những gì bạn cần nếu bạn muốn xây dựng một ngôi nhà và sau đó yêu cầu 10 người những gì bạn cần nếu bạn muốn xây dựng một ứng dụng di động. Tuy nhiên, điều này đang thay đổi nhanh chóng, thiết kế tương tác đang trở thành một cơ quan được thành lập. Quyền hạn và kiêu ngạo được gần nhau. Một nhà thiết kế tương tác kiêu ngạo là về là hữu ích như pin trống rỗng. Vì vậy, nó đang trở thành quan trọng hơn để quản lý cái tôi của chính mình.

Lesson #3

“Two points of view on architecture: Architecture is an exercise in truth, Architecture is an exercise in narrative”
As architecture is one of the oldest design fields there is, it is interesting that different architects see their work differently. I see a lot of talks on conferences where people talk about the way they see interaction design. Examples: Form follows function or Function follows emotion. Interaction design is an art, interaction design is a craft.
If even architects still disagree about the way they see their own work, then I don’t see interaction design ever coming to one point of view, perhaps we should stop seeking for it.
"Hai quan điểm về kiến ​​trúc: Kiến trúc là một bài tập trong sự thật, Kiến trúc là một bài tập trong câu chuyện"
Như kiến trúc là một trong những lĩnh vực thiết kế lâu đời nhất có nghĩa là, điều thú vị là các kiến ​​trúc sư khác nhau xem công việc của họ khác nhau. Tôi nhìn thấy rất nhiều cuộc đàm phán về hội nghị nơi người ta nói về cách họ nhìn thấy thiết kế tương tác. Ví dụ: Mẫu sau chức năng hoặc chức năng sau cảm xúc. Thiết kế tương tác là một nghệ thuật, thiết kế tương tác là một nghề.
Nếu ngay cả kiến trúc sư vẫn không đồng ý về cách thức họ nhìn thấy công việc của mình, sau đó tôi không nhìn thấy thiết kế tương tác bao giờ đến một điểm trên, có lẽ chúng ta nên dừng lại tìm kiếm nó.

Lesson #4

“True architectural style does not come from a conscious effort to create a particular look. It results obliquely – even accidentally – out of a holistic process.”
Replace architectural with design and this becomes a design rule.
"Phong cách kiến ​​trúc thật không đến từ một nỗ lực có ý thức để tạo ra một cái nhìn cụ thể. Nó là kết quả gián tiếp - thậm chí vô tình - ra của một quá trình toàn diện ".
Thay thế kiến trúc với thiết kế và điều này sẽ trở thành một quy tắc thiết kế.

Lesson #5

“Overdesign.”
Basically design something bigger than is needed, in the process things that were not anticipated on always get added. We should do this more, I feel that many interaction designers put their best effort in keeping stuff out of their design. We should also expect the unexpected.
"Overdesign."
Về cơ bản thiết kế một cái gì đó lớn hơn là cần thiết, trong những điều quá trình mà không được dự đoán trên luôn luôn được thêm vào. Chúng ta nên làm nhiều hơn này, tôi cảm thấy rằng nhiều nhà thiết kế tương tác nỗ lực hết sức mình trong việc giữ các công cụ trong thiết kế của họ. Chúng ta cũng nên mong đợi những bất ngờ.

Lesson #6.

“Figure-ground theory states that the space that results from placing figures should be considered as carefully as the figures themselves.”
Now this sounds very intellectual, but it did make me remember to think of the gestalt principles. This lesson means that your mind will always try to perceive a figure, either by what is there, or what is not.
"Lý thuyết hình mặt đất nói rằng không gian mà kết quả từ việc đặt con số cần được xem xét cẩn thận như những con số của mình."
Bây giờ điều này nghe có vẻ rất trí tuệ, nhưng nó đã làm cho tôi nhớ để suy nghĩ về các nguyên tắc Gestalt. Bài học này có nghĩa là tâm trí của bạn sẽ luôn luôn cố gắng để cảm nhận một con số, bằng những gì đang có, hoặc những gì không.

The cutouts become the shape. (Source)
Principle of closure, even though the shapes are open, your mind closes the figure. (Source)

Lesson #7

“When elements or spaces are not explicit but are nonetheless apparent – we can see them even though we can’t see them – they are said to be implied.”
From an interaction point of view this is even more interesting. It implies interactions without making them explicit. For example, apple is very good at this. When browsing photo albums on the iPad, you pinch, twist, and slide without any clues that this is possible.
"Khi các yếu tố hoặc các không gian không rõ ràng nhưng dù sao rõ ràng - chúng ta có thể nhìn thấy chúng ngay cả khi chúng ta không thể nhìn thấy chúng - họ được cho là ngụ ý."
Từ một quan điểm tương tác của quan điểm này thậm chí còn thú vị hơn. Điều đó ngụ ý các tương tác mà không làm cho chúng rõ ràng. Ví dụ, "apple" rất tốt lúc này. Khi duyệt album ảnh trên iPad, bạn pinch, xoay, trượt và không có bất cứ manh mối rằng điều này là có thể.

Lesson #8

“Our experience of an architectural space is strongly influenced by how we arrive in it”
By accident I came across the website of “almost modern” a few days ago.http://www.almostmodern.com/ This website is not very unique, however the splash photo is quite ingenious, it turns a plain website into an artsy website. Many interaction designers have developed a holistic view on their work, especially in this, it is important to realise that the start is important to set the stage.

Lesson #9

“Architecture begins with an idea.”
Design begins with a concept. Matthew writes in his book “Architecture resides in the DNA of a building …” I think this is also the case with good interaction design. It is in the DNA of the application. From text to photography to the simplest webform, they are all part of a the experience of the same user, and the interaction designer’s job is to make it all one experience. The design process should be in the ‘DNA’ of the whole product.

Lesson #10

“A parti is the central idea or concept of a building.”
Before reading this book I never heard of a parti. For what I understand from the book it’s a diagram in shapes to explain the concept / idea of a building. What we need as interaction designers is a way to explain the idea of our product. This can be a story, a person or a device. YouTube is a good example of a website which uses a tv (tube) as a conceptual guide.

Lesson #11

“Use your parti as a guidepost in designing the many aspects of a building.”
When designing a stair, window, column, roof, lobby, elevator core, or any other aspect of a building, always consider how its design can express and reinforce the essential idea of the building.
If you have a strong concept (which you should have) always consider how you can use this concept in every aspect of the design. Having a very accessible concept really helps in doing this.

Lesson #12

“The more specific a design idea is, the greater its appeal is likely to be.”
In school I learned “if you try to be the best in everything you will end up being nothing”. Many of our clients however ask us to make them the best in everything. The difference between a good design(er) and a bad one is their ability to make choices that go beyond design.

Lesson #13

“Any design decision should be justified in at least two ways.”
Before I read this book I have never justified a design decision in two ways. However now that I do, it makes my designs better and raises the bar to a higher level.

Lesson #14

“Engineers tend to be concerned with physical things in and of themselves. Architects are more directly concerned with the human interface with physical things.”
Engineers focus on what they build and how they build it. Interaction designers should focus on how it’s used.

Lesson #15

“An architect knows something about everything. An engineer knows everything about one thing.”
I don’t like to focus on what others are. But if a good architect knows something about everything, and interaction designers are architects of code, we should not become specialists. This makes an interaction designer for mobile a joke, its like being an architect of garden sheds, so maybe we should try to get more diverse knowledge.

Lesson #16

“A good designer isn’t afraid to throw away a good idea”
Kill your darlings. Just about every design I have seen go to hell was due to a designer who couldn’t let go of a design that just didn’t work in that situation (which says nothing about the quality of the design).

Lesson #17

“Being process-oriented, not product-driven, is the most important and difficult skill for a designer to develop.”
The end product is important, but the end product is something that is the result of team work in just about every interaction design project. The design process is the result of the interaction designers’ effort. When you improve your process and keep optimising it, it will make your work better. Unfortunately, you are the only one who will notice this…

Lesson #18

“Any aesthetic quality is usually enhanced by the presence of a counterpoint.”
This is easier for us interaction designers. If we want something to stand out, use contrast. A bevelled button on an otherwise flat surface, a desaturated photo in a colourful page.

Conclusion

Even though I am a huge architecture nerd (my label isn’t called architecto.nl by accident) I still learned a lot from a simple book such as this one. In fact I learned a lot more than the 18 lessons I shared in this article. I honestly believe that we are the architects of code so learning about ‘classic’ architecture gives me a lot of inspiration and useful knowledge. If you feel designers are the artists of the screen, you might find your inspiration in classic painters, either way, new knowledge is worth the most when you connect it to the things you already know. I hope you can connect this article to what you already knew.


http://blog.usabilla.com/18-design-lessons-you-can-learn-from-architecture/

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét

Lưu ý: Chỉ thành viên của blog này mới được đăng nhận xét.